Ismerj meg engem 3. rész, avagy Te tiszteled a természetet?

Körül ölel mindenkit a természet. Elég összetett rendszerről beszélünk, mikor ezt a szót használjuk. Mi is a természet egyik része vagyunk. Nem uralkodunk fölötte, hanem egyek vagyunk vele. Azt gondolom, hogy a természet még így is mindenben a segítségünkre lehet. Mikor is lehet szükségünk segítségre? Nyilván valóan akkor, amikor az egészségünk állapota megromlik. Beszélhetünk például biológiai, mentális és lelki egészségről is. Valóban segít nekünk mindenben? Igen. Gondoljunk csak bele. Ha csak el szeretnénk gondolkozni önmagunkon, mennyivel kellemesebb egy nyugodt tóparton ülve beszívni a friss levegő illatát, mint egy városközpontban. Mennyivel kényelmesebb mondjuk gyógynövényeket használni egészségünk megőrzése érdekében, mint gyógyszertári pirulákat. A természet megadja nekünk mindazt, amire nagy szüksége van a szervezetünknek, hát miért akarjuk ezt mesterségesen pótolni?

Mivel nagyban hozzájárul egészségünk megőrzéséhez, fontosnak tartom, hogy rendszeres kapcsolatot ápoljunk az anyatermészettel. Egészségünkből egy darab van, emiatt nagyon kell rá vigyázni. Ha nem is érzékeli ennek a fontosságát az ember, végül, amikor elveszítjük, már késő lehet megbánni. Kiemelkedően fontosnak tartom, hogy az emberek észre vegyék, hogy mi történik jelenleg a természet értékeivel, hogy nem mohónak és kényelmesnek kellene lenni, hanem ellenkezőleg. Annyit elvenni, amennyi kell, és nem sajnálni a fáradtságot mindent felhasználni.

Érdeklődésem a növények tartjál fent leginkább. Ha jobban megfigyeljük, minden növényben van valami hasznos anyag a szervezetünk számára. Van, amelyben több ilyen anyag komplexen megtalálható. Mégis számtalanszor látom, hogy az egészséges emberek is vitaminokért indulnak a gyógyszertárba. A zöldségekben és gyümölcsökben, egyszerű zöld hajtásokban rengeteg hasznos anyag áll rendelkezésünkre. Sok esetben ezekért nem is kell messzire mennünk. Sosem voltam a mesterségesen anyagok híve, azt gondolom a természet tudja mi kell nekem és a testem részeinek. Számtalanszor tapasztaltam, hogy vegán, 100%-ban növényi termékek (hidratáló, olajok, hajpakolás stb) mennyivel hatásosabbak, és mégsem kerülnek egy tucat pénzbe.

Természetesen én sem így születtem, hogy így gondoljam. Egyszer kíváncsiságból elolvastam a rágóm és a samponom dobozán lévő anyagokat, azok hatásait. Megálljt parancsoltam. Ha ezek után is kételkedsz bennem, javaslom cselekedj hasonlóan hozzám. Bizonyára lennének emberek, akiket nem hatna meg mit fogyasztanak, vagy kennek magukra, és olyanok is lennének, akik velem együtt cselekednék a „megállj”-t. Egy a lényeg: elgondolkozol rajta, hogy hogyan, miként cselekszel most. Nem vagyok, nem is szeretnék életmód tanácsadó, vagy maga a megváltó lenni. Mégis miért jutottunk idáig? Mindössze: engem jó érzéssel töltene el, ha az emberek az egészségem látnák, nem a panaszkodásom hallgatnák. Nem orvoshoz kellene járjak, hanem kirándulni a szeretteimmel. Hova lyukadtunk ki ismét? A természethez. 

(A kép saját, felhasználása engedélyköteles)

received_703823363770018.jpeg

A bejegyzés trackback címe:

https://tasa.blog.hu/api/trackback/id/tr6316630238

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása